דילוג לתוכן

MXI – שיווק בדיגיטל

איך לבנות אסטרטגיה שיווקית המתאימה לעסק ולצרכים שלך?

בעולם העסקים של היום, הצלחתו של עסק אינה תלויה רק באיכות המוצר או השירות שהוא מציע, אלא גם (ואולי בעיקר) בדרך שבה הם מוצגים ומשווקים לקהל היעד.

לכן, יש משמעות רבה לאסטרטגיה שיווקית מקצועית ומותאמת לעסק, הניתנת ע"י יועץ שיווק, שמכוונת כיצד יש להגיע לקהל היעד המתאים למוצר/שירות שעסק מציע, לבדל את העסק מהמתחרים באותו התחום ולקדם אותו לצמיחה ולהתפתחות.

אסטרטגיה שיווקית

שלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית מותאמת אישית לעסק

שלב מס' 1 - הגדרת המטרות השיווקיות של העסק

מטרות שיווקיות הן היעדים שהעסק מציב לעצמו בתחום השיווק, שנגזרים מחזון העסק. הגדרת המטרות השיווקיות עוזרת למקד את הפעילות השיווקית באפיקים המתאימים לעסק ומסייעת לקביעת תקציב השיווק ולחלוקתו בין פרסום, קידום מכירות, יצירת תוכן ועוד.
שיטת SMART לקביעת מטרות
זוהי אחת השיטות המומלצות לקביעת מטרות. כל אות בשם השיטה (SMART) – מייצגת קריטריון שעל המטרה לעמוד בו:
S – Specific (ספציפית) – המטרה חייבת להיות ברורה וממוקדת. לדוגמה: מה רוצים להשיג?
M – Measurable (מדידה) – שניתן יהיה למדוד את ההצלחה וההתקדמות בה.
A – Achievable (ברת-השגה) – שהמטרה תהיה ריאלית, בהתחשב במשאבי העסק, גודלו ויכולותיו.
R – Relevant (רלוונטית) – שהמטרה תהיה רלוונטית ומתאימה לערכי העסק ולחזונו.
T – Time-bound (מוגבלת בזמן) – יש להגדיר מסגרת זמן להשגת המטרה.

שלב מס' 2 – הגדרת קהל היעד

הגדרת קהל היעד הינה אחת המפתחות המשמעותיים להצלחה שיווקית. זאת מכיוון, שקהל היעד הינו הלקוחות העתידיים שאליהם מכוונים מוצרי/שירותי העסק. כשמגדירים במדויק את קהל היעד ניתן לתכנן עבורו מסרים ממוקדים ולבחור לפרסם בערוצי השיווק המתאימים לו ביותר. מיקוד קהל היעד גם מאפשר להתאים את המוצר או השירות לצרכיו ולבעיות שהוא מעוניין לפתור בעזרת מה שהעסק משווק.
את הגדרת קהל היעד ניתן לבצע דרך:
– פילוח דמוגרפי (גיל, מגדר, מצב משפחתי, הכנסה, השכלה)
– פילוח גיאוגרפי (אזור מגורים, מדינה, אקלים)
– פילוח פסיכוגרפי (סגנון חיים, ערכים, תחומי עניין)
– פילוח התנהגותי (דפוסי קנייה, תדירות רכישה).

שלב מס' 3 – בידול העסק מהמתחרים והדגשת הייחודיות שלו

על מנת ליצור יתרון תחרותי יש לבדל את העסק מעסקים מתחרים ע"י הדגשת הערך הייחודי שלו באמצעות בניית מותג חזק, הצעת מוצרים/שירותים ייחודיים, שירות לקוחות מושקע וקביעת מחיר אטרקטיבי. אחד מיתרונות הבידול היא העובדה, שהעסק אינו חייב להתחרות עם עסקים אחרים בהורדת מחירים מתמדת, משום שהם ישתכנעו לרכוש אותו ואף לשלם מחיר גבוה יותר בשל הערך הייחודי שלו.
בייעוץ עסקי מתבצע תהליך של ניתוח מוצרי המתחרים והדרך שבה הם משווקים אותם, מנסים לאתר כשלים באיכות, בשירות הלקוחות או בחוויית הלקוח שהם מציעים ובודקים היכן ובאיזו דרך העסק יכול להציע ללקוחותיו יותר ערך.

שלב מס' 4 – בניית אסטרטגיות שיווקיות מותאמות לעסק

אסטרטגיה שיווקית יעילה ומוצלחת היא זו המבוססת על הגדרת מטרות ברורות, ניתוח השוק והמתחרים ובחירת ערוצי שיווק המותאמים לקהל היעד של העסק.
יועץ השיווק של העסק מתכנן ובונה תוכנית פעולה, שבה הוא קובע לוח זמנים מוגדר לכל אחת מהפעילויות השיווקיות המתבצעות בשטח ומקצה תקציב לכל ערוץ שיווקי.
כדי למקסם את החשיפה ואת הצלחת השיווק הוא מתאים את ערוצי השיווק לאלו שבהם נמצא קהל היעד של העסק.
לזה יש להוסיף בניית אתר אינטרנט מקצועי, שבו יוכלו הלקוחות לקרוא ואף לצפות בתוכן איכותי, מקצועי ומניע לפעולה.
קיימות כמה דרכים לשיווק דיגיטלי:
– פרסום ממומן ע"י מודעות בגוגל, בפייסבוק, טיק טוק ובאינסטגרם.
– קידום אורגני במנועי חיפוש במטרה למקם את אתר העסק במקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל.
– שיווק ברשתות חברתיות
– שיווק דרך סרטוני וידאו ביוטיוב
– שיווק דרך המייל, הודעות SMS , ווטס אפ
– שיווק באמצעות משפיענים

שלב מס' 5 – מדידה ובדיקה של האסטרטגיה השיווקית

היועץ השיווקי עוקב אחרי יישום התוכניות בשטח ומנתח את התוצאות כדי לוודא את הצלחתן או כישלונן, לבדוק את ההתקדמות בכל ערוץ שיווק, לזהות בעיות ולבצע התאמות.
כך יכול יועץ השיווק לשפר באופן תמידי את תוצאות הפרסום והשיווק בהתאם לנתונים המתקבלים.
ע"י ניתוח התוצאות ניתן לראות בבירור אלו ערוצי פרסום ואלו אסטרטגיות שיווקיות עובדים בצורה הטובה ביותר ומניבים את התוצאות המקסימליות והרצויות ואלו לא.
כך גם ניתן להתאים את התקציב לערוצים הרווחיים ביותר ולמנוע השקעה כספית מיותרת בערוצים שאינם רווחיים.
בשפה המקצועית – השאיפה היא להגדיל את החזר ההשקעה בעזרת שיפור ההמרות והגדלת ההכנסות ולבצע שיווק חכם המתבסס על תכנון נכון, מעקב מתמיד ושיפור בהתאם לצורך.

לסיכום:

בניית אסטרטגיה שיווקית מוצלחת הינה תהליך שמומלץ שייעשה ע"י איש מקצוע המוסמך לתחום השיווק, משום שתכנונה וביצועה דורשים הבנה עמוקה של מגוון אסטרטגיות שיווקיות, יכולת להתאימן לכל עסק, לקהל היעד ולתחרות העזה הקיימת בשוק.

שלמה תמיר - מנכ"ל שותף בחברת מקסי-סייט, מתמחה בשיווק דיגיטלי, מדידה, אנליטיקה, פיתוח אתרים והקמת מערכות דיוור ו CRM בישראל ובעולם.

קראתם מספיק? צרו קשר

צרו קשר לגבי כל נושאי שיווק העסק שלכם באינטרנט