בכל שיחה על פרסום ושיווק באינטרנט עולה השאלה: כמה עולה?
השאלה כמה עולה, עולה בכל מקום וכמעט על כל דבר, זמן של אנשים, ערך, מוצר וכו'
אני חושב שכדאי לבצע השוואה של כמה עולה הפרסום לשאלה כמה עולה השכירות, שכירת החנות או בית העסק, הקמת חלון ראווה חדש לבין הקמת עמוד נחיתה חדש. הקמת חנות ברחוב מרכזי היא כמו הקמת אתר גדול עם חשיפה גדולה בתוצאות החיפוש של גוגל או נוכחות גדולה בפייסבוק.
מכיוון שעלות החשיפה למסרים בזמן צעידה ברחוב, קריאת עיתון, הצצה בשלט פרסומת גדול על איילון, כמוה כשיטוט בין הפוסטים בפייסבוק, קריאת חדשות באתרי חדשות, ראיית מודעות באינסטגרם, או חיפוש פתרון לבעיה בגוגל, כשפתרונות אפשריים לה מוצעים מידית למחפש.
כל בעל עסק מבצע חישוב של תנועת אנשים לפני שהוא מקים עסק ברחוב מסוים: כמות החשיפה שתהיה לחנות, אופי האוכלוסייה שתיחשף לעסק שלו, הצרכים של אוכלוסיה זו ועוד. אלה אותם השיקולים שיש לכל עסק שרוצה להופיע באינטרנט, רק שהכלים שעומדים לרשותנו באינטרנט הם יותר מתוחכמים, מדויקים ומדידים, אך מצריכים ידע וניסיון, כדי להגיע לעלות תועלת טובה.