MXI – שיווק בדיגיטל

איך עובדים עם משפיענים?

שיווק דיגיטלי עם משפיענים

מנהלי שיווק צריכים תמיד להיות עם האוזניים זקופות לדבר הגדול הבא, כמו שהטיקטוק פרח תוך זמן קצר, אנחנו רק יכולים לדמיין מה יהיה בעוד שנה או שנתיים מעכשיו.
אז דיברנו עם חבר דולפין וצללנו יחד אל מעמקי עולם המשפיענים במטרה לדלות קצת מידע על מי, איך ולמה.

למה משפיענים?
איך בוחרים משפיען?
איך מודדים אפקטיביות של משפיענים?
איך מתאימים משפיען למותג?

 

למה משפיענים?
9 מתוך 10 מותגים משתמשים במשפיענים ומי שלא, פשוט לצערנו ימצא את עצמו מאחור.
סימביוזה היא חלק אינטגרלי מהטבע, כל אחד צריך שותף איכותי לשגשג איתו ומשפיענים היום הולכים יד ביד עם עולם הפרסום והשיווק.
כמות המשפיענים כל יום הולכת וגדלה ואיתם גם כמות הסוכנויות שמנהלות אותם, מה שאומר גם שיש משפיענים במגוון תחומי נישה שיכולים להתאים בדיוק למותג אותו אתה מייצג. יש משפיענים בתחומי הגיימינג, היסטוריה, מדע. מאנשים שמטיילים בעולם ומתחזקים בלוג ועד לאנשים שמצלמים את עצמם אוכלים מנות קרב ישנות.

הנה דוגמא קורעת של סמיון

 

קמפיין משפיענים מיליון חותמים
קמפיין משפיענים מיליון חותמים

איך בוחרים משפיען?
היום לכל דבר יש תוכן, חלק מהתפקיד שלנו כחברה לשיווק דיגיטלי הוא לגלות יצירתיות ולחשוב איזה משפיען או יוצר תוכן מתאימים למותג שלנו, כמובן, שעל פי קהל יעד ופרמטרים נוספים. ברגע שסרקנו את הג'ונגל האינטרנטי ומצאנו את האריות בתחום אנחנו נרצה לבחור בהם ולהיעזר בשירות שלהם כדי לקדם את המותג, המוצרים והשירותים שלו.
משפיענים מגיעים ברמות גודל שונות ובפלטפורמות שונות, גם אדם עם 8 אלף עוקבים יכול להיות בדיוק המשפיען שהמותג שלך צריך. מי שחזק בטיקטוק לא בהכרח קיים באינסטגרם ולהפך. משפיענים לא רק עוזרים לך להגיע לקהלים ספציפיים עם תחום עניין מאוד מסוים אלא גם להגיע להמון קהלים בתפוצה רחבה, סטורי אחד יכול לייצר חשיפה של 70 אלף אנשים.
עם איזה משפיען תעבדו ואיזו אסטרטגייה תובילו איתו היא עניין שפתוח ליצירתיות.

לדוגמא: עדי ביטי וסטפן מביאים את החותם המיליון

איך מודדים אפקטיביות של משפיענים?
סטארטפים חדשים קמים לאחרונה כדי למודד אפקטיביות משפיענים, לדוגמה Humanz אשר משתמשת ב-AI כדי לבדוק את אפקטיביות המשפיען. אותה החברה פיתחה גם את Humanz Pixel אשר בודקת אפקטיביות משפיענים עבור אתרי סחר.

אז מה היא המטרה שלנו עם משפיענים?
יש שיגידו שהמטרה לשימוש במשפיענים היא להגיע לקהלים חדשים והגדלת מודעות למותג. יש גם כאלו שרוצים להמיר ישירות עוקבים של המשפיען ללקוחות, הרבה משפיענים מספקים הנחות לקהלים שלהם ולינקים לרכישה.

איך מתאימים משפיען למותג?
יש משפיענים שמשלבים את המותג בתוך התוכן שלהם באופן יצירתי, יש משפיענים שפשוט מקריאים טקסט. יש גם דרכים הרבה יותר יצירתיות להשתמש במפורסמים, משפיענים ויוצרי תוכן בפרסום, יש פרסומות שבהן מביאים מגה סלב לחמש שניות בדיוק בתזמון הנכון.
כאן זה כבר המקום לדבר עם חברנו הנשר ולעוף עם הדמיון.

צרו קשר לגבי כל נושאי שיווק העסק שלכם באינטרנט

דילוג לתוכן