העבודה של שימור עובדים ואנשי צוות חשובה תמיד לחברות וארגונים, מכיוון שלחלק גדול מהתפקידים קיימת עקומת למידה שנעה בין מספר שבועות למספר חודשים. בנוסף לניהול המקומי עם מספר מטלות גדול של אנשי ובעיקר נשות משאבי אנוש בחברה, יש צורך לחזק את זהות החברה והנאמנות של העובדים, זאת ניתן לבצע ע"י כמה דרכים, סה"כ כ 800 מילים (כ 3 דקות קריאה), מתוך הידע והניסיון שלנו במקסי-סייט.
בתחילת העבודה שלנו כסוכנות לשיווק דיגיטלי, היינו ממוקדי מטרה: רצינו להביא את הלקוחות שלנו למקומות הראשונים בגוגל כדי להגיע למקסימום חשיפה, לגרום ליותר צרכנים ועסקים להכיר את הלקוחות שלנו ולרכוש מהם מוצרים ושירותים, אך הצרכים של חברות וארגונים השתנו. הם רוצים להגיע למקומות הראשונים בגוגל אבל גם לשמור על הצוות הקיים. היום יותר מתמיד יש צורך בשימור עובד טוב. יש הערכה רבה לצוות איכותי שמעריך את מקום העבודה שלו ורוצה להישאר בו. מנהלות משאבי אנוש בחברות הבינו את זה מזמן, אבל זה גוזל מהן זמן רב, לכן הן מחפשות לעשות את זה טוב יותר ועושות שימוש בחברה חיצונית שיודעת לבצע שיווק דיגיטלי.
ישנם כמה אספקטים שיכולים לשפר את חוויית העובדים ובכך לשמור עליהם. מדיה חברתית יכולה למלא תפקיד משמעותי בשימור ושמירה על מעורבות ומוטיבציה של עובדי הצוות. להלן 10 דרכים לשימור עובדים באמצעות ניהול מדיה חברתית ושיווק בדיגיטל:
1. הבנה עמוקה של המטרות העסקיות:
הצעד הראשון לשימור עובדים היא לגרום לאנשי הצוות להבין את המטרות והרצונות העסקיים של החברות והארגונים בהם הם עובדים. חשוב לשמוע את העובדים, לתת להם מקום של ביטוי בתפקיד וגם באמצעות כלי הדיגיטל החדשים, כמו הרשתות החברתיות, אתר החברה ועוד, כדי לבצע שיפור פנימי כמו גם חיצוני כדי שיראה החוצה.
2. אספקת כלים והכשרה:
עולם העבודה עבר וממשיך לעבור שינויים מהירים של עדכונים רבים, לכן יש חשיבות לספק הכשרה תמידית וקבועה, חשוב לספק כלים חדשים ומעודכנים לצוותים. כמובן שניתן לבצע מטלה כזו ע"י פלטפורמות רבות ומגוונות באינטרנט.
3. שיפור התקשורת:
פלטפורמות מדיה חברתית מספקות ערוץ תקשורת דינמי ובזמן אמת. צוותים יכולים להשתמש בכלים כמו פייסבוק, אינסטגרם או פלטפורמות תקשורת פנימיות אחרות כמו מיקרוסופט טימס, אסאנה ואפילו וואטסאפ כדי לאפשר תקשורת מהירה ויעילה. זה מטפח תחושה של קישוריות ועבודת צוות, אפילו עבור צוותים מרוחקים או מפוזרים.
4. הכרה והערכה:
המדיה החברתית מאפשרת הכרה והערכה ציבורית. צוותים יכולים להשתמש בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם וגם טוויטר ולינקדאין או ערוצי תקשורת פנימיים כדי להכיר ולחגוג הישגים, אבני דרך או ביצועים יוצאי דופן של חברי הצוות. הכרה בעובדים בפומבי מגבירה את המורל ומחזקת את תחושת הערך שלהם בתוך הארגון.
5. הסברה לעובדים:
עודדו עובדים לשתף את החוויות וההישגים שלהם בפרופילים האישיים שלהם במדיה החברתית. זה לא רק מציג את ההיבטים החיוביים של תרבות מקום העבודה שלך, אלא גם ממצב את החברה שלך כמעסיק מועדף. עובדים שגאים במקום העבודה שלהם נוטים יותר להישאר ולתרום באופן חיובי. כאשר מאפשרים לעובדים אפשרות ביטוי של גאווה ברשתות זה יכול להגיע לגיוס של עובדים חדשים.
6. הזדמנויות למידה ופיתוח:
מומלץ לשתף משאבי למידה, מערכי שיעורים, עדכונים בתעשייה והזדמנויות לפיתוח מקצועי בפלטפורמות מדיה חברתית. זה לא רק מעדכן את העובדים אלא גם ממחיש את המחויבות של הארגון לצמיחתם. מתן הזדמנויות למידה מתמשכות יכול להגביר את שביעות הרצון והנאמנות בעבודה.
7. להציג את תרבות החברה:
השתמשו במדיה חברתית כדי להציג את התרבות והערכים של החברה שלך. שתף הצצות מאחורי הקלעים, המלצות עובדים וסיפורים המשקפים את ההיבטים החיוביים של העבודה בארגון שלך. זה עוזר ביצירת תחושת שייכות ובמשיכת אנשים בעלי עולם ערכים דומה לשאר אנשי הצוות של החברה שלך, כך כדי לשמור ולהמשיך להצמיח את החברה.
8. משוב ומעורבות:
ניתן להשתמש בפלטפורמות מדיה חברתית כדי לאסוף משוב מהעובדים. ניתן ליצור סקרים או פורומי דיון כדי לאסוף תובנות על החוויות, ההעדפות והדאגות שלהם. מעורבות פעילה במשוב של העובדים ממחישה מחויבות לשיפור ולרווחת העובדים.
9. יוזמות בהובלת עובדים:
עודדו את העובדים להוביל בשיתוף החוויות שלהם ובארגון אירועים ברשתות החברתיות. יוזמות מונעות על ידי עובדים, כגון ארגון פעילויות וירטואליות לבניית צוות או שיתוף בהישגים אישיים, תורמות לסביבת עבודה חיובית. גם ארגון אירועים של מפגשים חברתיים תורמים לכל עובד בחברה, גם למי שארגן וגם למי שלקח חלק , אפשרו לכל צוות לבחור את המקום / מסעדה שהם רוצים לצאת אליה כדי לחגוג ציון דרך חשוב שהם הגיעו אליו.
10. גיוס דרך רשתות חברתיות של העובדים:
עובדים יכולים לשמש כשגרירי מותג ברשתות החברתיות, לחלוק ולשתף משרות פנויות ולקדם את הארגון. הרשתות שלהם עשויות לכלול מועמדים פוטנציאליים שיש להם סיכוי גבוה יותר לסמוך על המלצות עבודה מהעובדים הנוכחיים. כלי הגיוס של אנשי כוח אדם חדש ע"י אנשים בעובדים כבר בחברה לא מוערך מספיק ע"י חברות וארגונים רבים, השיווק הדיגיטלי יכול להיכנס בדיוק למקום הזה ולתת עזרה גדולה ע"י הפצת מסרים תורמים רבים ואף לגרום לאנשי החברה להניע מהלכים חיוביים.
לסיכום, על ידי מינוף יעיל של שיווק דיגיטלי ושימוש נכון ברשתות החברתיות, חברות וארגונים יכולים ליצור סביבה חיובית ומרתקת התורמת לשביעות רצון העובדים, לשימור ולהצלחה הכוללת שלהם כמו גם להגביר את הגיוס הנכון של כח אדם חדש שמתאים להם.
בשנים האחרונות הצטרפו אלינו מספר חברות ששכרו אותנו בזכות כישורי השיווק הדיגיטלי שלנו ואנחנו שיפרנו להם את יכולת שימור העובדים וגם את יכולת גיוס העובדים החדשים, זאת ע"י פיתוח אסטרטגיות חדשות, ביצוע התאמות בין שיווק דיגיטלי ללקוחות חדשים לבין העברת מסרים לתוך הארגון ולעובדים שלו.