מה מטרות התערוכה?
איסוף דאטה לקראת תערוכה מה חשוב לדעת?
ומה לגבי ניוזלטרים והזמנות?
איך יוצרים פרסום ממוקד מיקום לתערוכה ונחשפים ללקוחות חדשים?
CASE STUDY
כשמדובר בתערוכות אנו רוצים להפיק את המיטב, בהרבה פעמים האירוע מרשים אך התוצאות בסיומו רחוקות מלהשיג את המטרה.
אז איך ממקסמים אירועי B2B כמו תערוכות? לשם כך הכנו עבורכם מספר רעיונות וטיפים שימושיים.
בשלב הראשון יש להגדיר את מטרות התערוכה: חשיפה ללקוחות חדשים, איסוף לידים, סגירת עסקאות עם לקוחות בתהליך, חיזוק הקשר עם לקוחות קיימים, בניית/חיזוק תדמית בשוק, סגירת עסקאות עם לקוחות חדשים, כמובן שהדגש על המטרות משתנה מענף לענף ובשיקלול אופי התערוכה ומצב החברה.
בשלב השני נצטרך לבצע פעולות של איסוף DATA רלוונטי,בניית קהלים, בניית מסרים, הכנת מדיה ותוכן וכאן רצוי להשתמש בשירותה של סוכנות שיווק דיגיטלי ובמקביל להזמין לקוחות קיימים לפגישות שברובן עם לקוחות פעילים או לידים בתהליך מתקדם יש להתאים את מבנה הביתן לכמות הפגישות ואופין, בנוסף שילוב הזמנה לתערוכה בחתימת מייל מתזכר את המכותבים על ההשתתפות בתערוכה מחזק את תדמית החברה השתתפות בתערוכה משדרת רצינות וביסוס, ובמקביל ליצור באנר באתר עם הזמנה ליצירת קשר ותיאום פגישה.
עוד פעולה חשובה שיש לעשות זה ליצור משלוח הזמנה בניוזלטר ולהקפיד על לעבוד עם תוכנת דיוור מסודרת, למנוע צביעת שרת החברה כשרת "ספאם" אפשרות Unsubscribe, לנהל דאטה בייס של לידים לפי קבוצות ומאפיינים תוך כדי תיעוד וניתוח, לגוון בכלי קראייטיב כמו כלי SAAS חינמים או בתשלום חודשי נמוך, יש גם להפיץ הזמנות ברשתות החברתיות כמו לינקדין, פייסבוק וטוויטר ובניוזלטרים כולל גם תזכורות ימים בודדים לפני התערוכה כשהמטרה העיקרית היא חיזוק תדמית,יצירת תנועה לביתן והעברת מסר שיווקי תמציתי. כשמדובר בפרסום במנועי החיפוש יש ליצור קמפיינים נקודתיים ולדייק על מנת לא לספוג תנועה לא מדויקת ותגבור לקראת מועד התערוכה והתערוכה עצמה, עוד חשוב לפרסם בכלי השיווק של התערוכה ולבחון גם יחסי ציבור מטעם התערוכה שעשויים להיות ללא תשלום ולהועיל גם כתוכן איכותי לקידום עצמי.
השלב השלישי הוא כבר בשלב שהתערוכה נערכת הדבר הראשון שיש להתמקד בו הוא פרסום ממוקד מיקום להגעה לתערוכה בנוסף לדברים חשובים נוספים כמו התאמת מבנה ותוכן הביתן ליעדים. במקרה של יעד מרכזי של חשיפה ללקוחות חדשים מבנה הביתן צריך להזמין כניסה וליצר עניין, חשוב להשתמש בשולחנות בר לשיחות קצרות, מודל/דמו שמאפשר התנסות בתוך הביתן, רצוי לעודד השארת פרטים, אפשר לפרסם הדגמות מודרכות בשעות קבועות, כדאי לנסות בתיאום עם מנהלי התערוכה לצורך פרסום.
עוד משהו להתמקד בו הוא איסוף לידים חשוב להשקיע באיסוף איכותי של פרטי מתעניינים, ברב התערוכות יש שימוש ב-QR Code מומלץ להיעזר בשירות של התערוכה שמספק קובץ נוח לעבודה והטמעה. שימוש ב-giveaways שניתנים לחלוקה המונית תוך כדי הקפדה על מיתוג והתאמה למסרים והנראות של החברה.
השלב האחרון לאחר שהתערוכה מסתיימת יתמקד בפרסום על פי DATA נצבר
תהליך ממוקד CRM לשם כך יש להכין: רשומות, תכנים, תמונות, סרטונים וקבוע לוחות זמנים. הטמעת לידים חשוב מאוד לשלב אותם במערכת CRM בצורה נכונה להשקיע את הזמן בבדיקת כפילויות, טיוב, רישום כל הפרטים ותיעוד בכל מגע.
על הכותבים
יועצת שיווק אסטרטגי (MBA), מומחה בפיתוח שווקים גלובליים
חברת סגל באוניברסיטת בן-גוריון
חברת סגל במכללה למינהל לימודים אקדמיים
מרצה ויועצת במכון היצוא הישראלי ובהתאחדות התעשיינים בישראל
אלמוג איטלי
בעלים שותף של חברת מקסי דיגיטל
ניסיון רב בפרסום ושיווק בארץ ובעולם B2B/B2C
מוביל ושותף בפיתוח והטמעת תהליכי שיווק בדיגיטל וחדירת שוק בינלאומי בארגונים וחברות