בעבר מנהל השיווק בכל חברה היה יכול לתכנן במשך ימים ושבועות, אח"כ להעלות קמפיין אחד לכל אמצעי המדיה, לאסוף נתונים ואחרי שבועות לבצע ניתוח, בעידן השיווק הדיגיטלי אין את כמויות הזמן שהיו בעבר, אנחנו חיים בעולם של כאן ועכשיו!
3 כלים למנהל שיווק דיגיטלי
למהירות תגובה כדי להתאים את החברה ללקוחות שרוצים כאן ועכשיו! יש חסרונות אך יתרונות גדולים הרבה יותר, היכולת להציא לפועל קמפיין בזמן מהיר שיגיע לקהל ממוקד עם "זוגות עיניים" (EyeBalls) חייבת להיות לכל מנהל שיווק בכל חברה.
קמפיינים מתוך מסע פרסום ושיווק דיגיטלי יכולים להיות מודעות מושקעות, אך גם תמונה וטקסט נהדר, מודעת טקסט בתוצאות החיפוש בגוגל או אפילו סרטון שהופק במיוחד, או כזה שנרכש ועבר עיבוד בהתאמה לחברה. אמצעי המדיה מגווונים מאי פעם, חלק מהם ניתן לבצע בכלים יקרים של חברה כמו אדובי, או באמצעות אפליקציות לעיצוב ואפילו של חברה ישראלית שנקראת Canva.
אם בעבר היו אוספים מידע ולאחר מיכן מבצעים עיבוד כדי להעריך את איכות הקמפיין, היום יודעים מיידית.
כלי האנליטיקה המתקדמים מאפשרים מעקב אחרי הנכסים הדיגיטליים און-ליין ובאופן מיידי, דבר בעל ערך רב, וכולי תקווה שאתם אכן יודעים לקרוא מידע חשוב זה ולהפיק ממנו את האבחון כדי להשפיע על המשך התהליך השיווקי.
אחד הכלים הנפוצים ביותר לכך הינו גוגל אנליטיקס, כלי שמרכז את כל המידע אודות הגולשים ופעילות האתר באינטרנט, מהכניסות, יצירות הקשר, התקשרות טלפונית ועד הרכישות או כל פעילות אחרת שאתם רוצים למדוד באתר. אני מקווה שהגדרתם בתהליך השיווקי מה מבחנתכם הינו פעילות חיובית באתר, כך שכדאי גם ליצור "אבנטים" אשר יצביעו אם הקמפיינים מביאים ערך חיובי והאתר פועל כשורה.
חלק מהנכסים הדיגיטליים של כל חברה הינם עמודי הרשתות החברתיות, לכל חברה מתאימים עמודים שונים, כמה דוגמאות: כמובן פייסבוק עם יותר מ 2.7 מיליארד משתמשים, ומרגע שהיא תעביר נתונים על כל משתמש מהוואטסאפ שם יותר מ 2.2 מיליארד משתמשים, יהיה לה כח גדול יותר.
יוטיוב עם יותר מ 2.1 מיליארד, אינסטגרם שגם שייכת לפייסבוק עם למעלה מ 1.1 מיליארד משתמשים ועוד רשתות חברתיות נוספות אשר להן פחות ממיליארד משתמשים, כמו טוויטר, לינקדאין, טיקטוק ועוד.
סה"כ מחוברים לרשתות חברתיות השונות יותר מ 3.7 מיליארד משתמשים בחודש, חצי מאוכלוסיית כדור הארץ! בישראל אחוזי השימוש הם מהגבוהים (פר נפש) בעולם מפני שיש כאן קהל צעיר שעושה שימוש גדול בטכנולוגיה ומאמץ אותה מהר לחיכו ועושה בה שימוש גדול.
לכן למנהל השיווק הדיגיטלי היכולת להגיע לכל קהל כמעט בלחיצת כפתור, לבצע פילוח של הקהל הדמוגרפי ולהתאים את המסר של החברה והקמפיין לאותו קהל בדיוק.
כדי לבדוק ולעבוד עם הנכסים הדיגיטליים שלכם אתם יכולים לעשות שימוש במערכת הנפלאה של HootSuite המערכות שניתן להתחבר אליהן הן: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט ועוד. במערכת גם ניתן לנהל את הקמפיינים במקביל לניהול העמודים.
אנחנו מנהלים את הנכסים הדיגיטליים של לקוחותינו על מערכת מסחרית אחרת אשר מיועדת לסוכנויות פרסום מקצועיות.
ניהול של עמוד רשתות חברתיות צריך להיות מבוצע מתוך מחשבה "על הסיפור" הגדול של החברה, כך שיציג את החברה אל הגולשים מחוץ לחברה כמו גם ואולי אף ביתר שאת גם לתוך עובדי החברה, יש חשיבות גדולה בכך שזה יביא לעליה בתחושת השייכות של העובדים, במשך הזמן שהם יישארו בחברה ואף יוכלו לעזור בגיוס עובדים נוספים.
מקווה שהמאמר הזה הועיל לך במחשבה קדימה על השיווק הדיגיטלי של החברה שלך.
שלומי תמיר
מנכ"ל שותף במקסי