שיווק היא אחת הדרכים היעילות ביותר להעלות את המודעות למותג שלכם, אך היא צריכה להיות מותאמת לאופן הפעולה של קהל היעד. לכן, כדי להיות בטוחים שעושים את הדבר הנכון מומלץ לנקוט בשיטות שיווק אופליין ואונליין. לפניכם כמה אפשרויות לשיווק בשיטות השונות:
שיווק אופליין
אולי תופתעו לדעת אבל השיטות המסורתיות בתחום השיווק עדיין עובדות ובראשן:
• קידום מכירות באמצעים שונים – אפשרות מעולה לקדם מכירות היא באמצעות הרכב שלכם שיכול להפוך לפרסומת ניידת לכל דבר. כיום אפשר לנצל את שטח הרכב לצרכי פרסום, למשל להכניס מסר מניע לפעולה על מגן השמש, לכתוב פרטי התקשרות עם העסק במדבקות ממותגות על דלתות הרכב, להצטייד בדגלונים שונים ועוד.
בנוסף, כל לקוח ישמח לקבל מתנה בנוסף לשירות או למוצר שרכש מכם. לכן, מתנות ממותגות לכנסים הן בגדר הכרח ולא מותרות והאפשרויות כאן כמעט בלתי נגמרות, למשל: מתן תיק רב פעמי או עגלת קניות (שניהם כמובן ממותגים) על כל רכישה. כל אמצעי לקידום מכירות חייב להתאים לאסטרטגיה השיווקית שלכם, למשל לכלול את הלוגו ואת הצבעים של העסק.
• שיתופי פעולה עסקיים – הדרך הכי טובה ליצור שיתופי פעולה כאלו היא באמצעות מפגשי נטוורקינג עסקיים, כלומר מפגשים שבהם משתתפים בעלי עסקים מתחומים שונים לצורך קידום מפה לאוזן.
אפשרות נוספת ליצירת שיתופי פעולה היא באמצעות כנסים מקצועיים, תערוכות ואירועים בתחומים משיקים (למשל איפור ערב יכול להתחבר לסלוני שיער, שמלות כלה ועוד). לכן, כדי להיות מוכנים לכל מצב מומלץ להצטייד בידידו הטוב ביותר של איש העסקים – כרטיס הביקור. גם כרטיס הביקור חייב להיות ממותג ולשדר בדיוק את האסטרטגיה השיווקית הרצויה.
שיווק אונליין
העולם דיגיטלי מציע אפשרויות מתקדמות בתחום השיווק הדיגיטלי, למשל:
• דפי נחיתה – כדי שדפי הנחיתה ימשכו את הגולשים אליכם עליכם לכלול אמצעי שכנוע שונים, למשל הטבות שונות לנרשמים לרשימת התפוצה העסקית, מבצעים שונים שמוגבלים למספר מסוים של רוכשי השירות/מוצר ועוד. ככה הלקוחות שלכם יתחילו את מערכת היחסים עם המותג שלכם בחיוך וגם אתם תיהנו…
עם זאת, חשוב לזכור שכדי להפוך את דפי הנחיתה לפלטפורמה יעילה מבחינה עסקית צריך להשקיע בהם, כלומר ליצור דפי נחיתה ייעודיים לכל מוצר או שירות שאתם מספקים.
• תוכן מקצועי– תוכן איכותי הוא מה שמבדיל אתכם לעומת המתחרים שלכם ומושך אליכם לקוחות, לכן עליכם ליצור תוכן מעניין ומסקרן בכל אחד מהעמודים העסקיים שלכם, למשל אתר הבית, הבלוג, עמודי הפייסבוק, הניוזלטר העסקי ועוד.
כדי למשוך את הגולשים למעורבות עם המותג שלכם מומלץ לכלול בתוכן תמונות איכותיות (כדי לתפוס את תשומת העין והלב) ובעיקר – לשלב בו משימות שונות שמיטיבות עם הגולשים, למשל תחרויות נושאות פרסים. כדאי גם שהתוכן שלכם יהיה אקטואלי, כלומר יתכתב עם טרנדים ומגמות עכשווית שהגולשים שלכם חשופים אליהם.