רוצים לפרסם שוב ללקוחות פוטנציאלים שבדקו מוצר אבל לא קנו? אתם צריכים קידוד. חשוב לכם למדוד נתונים לגבי האתר שלכם? אתם צריכים קידוד. כמעט כל אספקט בשיווק דיגיטלי מצריך קידוד, וכדאי לעשות זאת מההתחלה.
בעולם השיווק הדיגיטלי, שמים כיום דגש רב על אופטימיזציה של פעולות שיווק, מדידה וניתוח נתונים, ובסיס לכל אלו – נמצא הקידוד (coding). בשיווק דיגיטלי, קידוד נכון לא רק מאפשר מדידה מדויקת של הצלחת קמפיינים, אלא גם משפיע ישירות על חוויית הלקוח וההצלחה הכוללת של כל פעולה שיווקית. זה אולי תחום טכני מאד, לעתים קצת מסובך, אבל אצלנו במקסי סייט מבינים היטב את החשיבות של קידודים, ולכן משתמשים בהם במקצועיות ובאופן קבוע עם כלל החברות שאיתן אנו עובדים, בין אם מדובר בקידום אתרים, בקמפיינים ממומנים או שיווק מחדש.
קידודים הם למעשה קטעי קוד או מזהים מיוחדים שמתווספים לקמפיינים או לדפי אינטרנט, במטרה לעקוב אחרי פעולות של גולשים, לנתח את התנהגותם ולהסיק מסקנות שמסייעות בשיפור המיקוד והאסטרטגיה השיווקית. קידודים מאפשרים למשווקי הדיגיטל לעקוב אחרי מקורות התנועה לאתר, להבין את הרגלי הצריכה של הגולשים, למקד את התוכן שמוצג להם ובסופו של דבר להמיר את התעניינותם לרכישות או לפעולות רצויות אחרות.
קידום אתרים הוא אחד התחומים המרכזיים בשיווק דיגיטלי, ולנו במקסי יש ניסיון רב בקידום אתרים אורגני. אחד הכלים החזקים ביותר בתחום ה-SEO הוא השימוש בקידודים על מנת לייעל את הופעת האתר במנועי החיפוש. קידוד נכון של תגי המטא, כמו תיאורים, כותרות של עמודים, תגי alt לתמונות, נתיבי URL וקטגוריות יכול להבטיח שהאתר יופיע בצורה אופטימלית בתוצאות החיפוש של גוגל, ויביא יותר תנועה איכותית לאתר.
לדוגמה, כשאתר מסוים ממקד את התוכן לקהל יעד מסוים, קידוד נכון של מילות מפתח יאפשר למנועי החיפוש לזהות את התוכן ולהציג אותו בפני המשתמשים המחפשים מידע רלוונטי. לכן אנחנו מקפידים על קידוד האתר בצורה שממקסמת את הזדמנויות הקידום האורגני, מה שמוביל לתוצאות חיפוש גבוהות יותר ולחשיפה מוגברת.
בנוסף לקידום האורגני, אנחנו עושים שימוש בקידודים מתקדמים כדי להפעיל קמפיינים ממומנים יעילים יותר על מנת למקד את המודעות לקהל היעד הנכון. דוגמא ידועה היא השיווק מחדש (Retargeting). באמצעות קידוד של דפי האתר עם קודים של מעקב, ניתן לזהות את המשתמשים שביקרו באתר אך לא ביצעו רכישה או פעולה רצויה (כגון השארת פרטים בטופס), ולהציג להם מודעות ממומנות מאוחר יותר, כאשר הם גולשים באתרים אחרים. כך, כל משתמש שמראה עניין במוצר או בשירות, יקבל הזדמנות נוספת להתעניין בו דרך פרסום ממומן ממוקד.
למשל, אם משתמש נכנס לאתר כדי להתעניין במוצר מסוים אך לא סיים את הרכישה, בעזרת קידוד מתאים ניתן להציג לו מודעות שיווקיות שימשכו אותו חזרה לאתר להשלים את הרכישה. קידודים אלו מבטיחים חוויית משתמש מותאמת אישית, מה שמגביר את הסיכוי להמיר את המשתמש ללקוח
היתרון של קידודים טמון במגוון הרחב של סוגי הקידודים והיישומים שלהם. להלן כמה דוגמאות לשימושים שונים בקידודים בשיווק הדיגיטלי:
1. גוגל אנליטיקס (Google Analytics) – קוד שמאפשר לעקוב אחרי פעולות של גולשים באתר, למדוד את מקורות התנועה, ולהבין איך משתמשים מתקשרים עם התוכן באתר.
2. פיקסל פייסבוק (Facebook Pixel) – קוד שמאפשר לעקוב אחרי פעולות משתמשים באתר ולהפעיל קמפיינים ממומנים בפייסבוק שמיועדים בדיוק לאנשים שכבר הביעו עניין במוצר או בשירות.
3. כדאי לקודד קמפיינים של Google Ads – קידוד שמאפשר לעקוב אחרי ביצועים של קמפיינים ממומנים בגוגל, לייעל את התקציב ולהגיע ללקוחות מדויק יותר.
4. תיוג ע"י קידוד שיווק מחדש – קידוד של דפים מסוימים שמאפשר לחזור למבקרים באתר ולהציג להם מודעות ממומנות.
5. תיוג ע"י קידוד עבור שיווק במייל – קוד שמאפשר לעקוב אחרי תוצאות של קמפיינים שיווקיים דרך מיילים ולראות אילו גולשים פתחו את המייל, לחצו על קישורים, והאם ביצעו רכישה.
במקסי אנחנו מבינים שהשוק הדיגיטלי משתנה במהירות, והיכולת להסתגל ולהתעדכן בטכנולוגיות החדשות היא חיונית להצלחה. לכן אנחנו מקפידים לבצע את ההתאמות הנדרשות תוך כדי שימוש בקידודים כדי לעמוד בדרישות השוק המתחדש. המומחים שלנו, כל אחד בתחומו, בוחנים כל פעולה ומבצעים אופטימיזציה מתמדת, כך שכל תהליך השיווק וכל קמפיין יגיע לתוצאה הטובה ביותר מבחינת עלות מול תועלת.
אף שנחשב לתחום טכני יותר ולפעמים מסובך, החשיבות של קידודים בתחום השיווק הדיגיטלי היא עצומה השימוש בקידודים מאפשר לנו להפעיל קמפיינים ממומנים בצורה יעילה וממוקדת, למנוע בזבוז משאבים ולהגיע ללקוחות מדויק יותר. הקידודים גם מסייעים בקידום אתרים וביצירת חווית משתמש מותאמת, מה שמוביל להצלחה גדולה יותר עבור הלקוחות.