MXI – שיווק בדיגיטל

סיכום שנת 2024 –
טרנדים מובילים בשיווק דיגיטלי

עולם השיווק הדיגיטלי ממשיך להתפתח במהירות מסחררת, ושנת 2024 הביאה איתה שורה של חידושים מרתקים. כמשווקים דיגיטליים, עלינו להישאר מעודכנים ולהתאים את האסטרטגיות שלנו בהתאם. אבל כדי לדעת כיצד נכון להתנהל בעתיד הקרוב, צריך להבין מה קרה בשנה האחרונה. להלן חמישה טרנדים מובילים שהשפיעו על עולם השיווק הדיגיטלי בשנה האחרונה וימשיכו להשפיע ב 2025.

אינטגרציה מתקדמת של בינה מלאכותית (AI)

בינה מלאכותית הופכת לחלק בלתי נפרד מעולם השיווק הדיגיטלי. בשנת 2024 ראינו וביצענו שימוש נרחב יותר ב-AI ליצירת תוכן מותאם אישית, ניתוח נתונים מתקדם וחיזוי התנהגות צרכנים. כלים מבוססי AI סייעו לנו כמשווקים לייעל את עבודתנו, לשפר את הפרסונליזציה של קמפיינים ולהגדיל את התשואה על ההשקעה (ROI). לדוגמה, ניהול קהלי הגולשים של אתרי והנכסים הדיגיטליים של לקוחותינו, שימוש חכם בדיוורים, מסרונים והודעות וואטסאפ, כמו גם בצ'אטבוטים מבוססי AI כדי לשפר את שירות הלקוחות ולהגביר את המעורבות עם הלקוחות, באמצעות מענה מהיר ואישי לשאלות קניה, מכירה ותמיכה טכנית.

סיכום שנת 2024 בשיווק דיגיטלי
סיכום שנת 2024 בשיווק דיגיטלי

שיווק באמצעות סרטונים קצרים

פלטפורמות כמו TikTok, Instagram Reels ו-YouTube Shorts ממשיכות לצבור פופולריות, והמגמה הזו כנראה תמשך לתוך 2025. בשנת 2024, יותר ויותר מותגים השקיעו ביצירת תוכן וידאו קצר. האתגר היה ליצור תוכן שלא רק מושך תשומת לב אלא גם מעביר מסר משמעותי בזמן קצר. ככל שטווחי תשומת הלב ממשיכים להצטמצם, מותגים צריכים ליצור תוכן שונה, מרתק, יצירתי ואינטראקטיבי שיכול לרתק את קהל היעד שלהם במהירות.

פרסונליזציה ממוקדת

הצרכנים של היום מצפים לחוויות מותאמות אישית. בשנת 2024 היה שימוש מוגבר בטכנולוגיות שמאפשרות פרסונליזציה ברמה גבוהה יותר, מה שכלל שימוש בנתוני מיקום בזמן אמת, היסטוריית גלישה, והעדפות אישיות כדי להתאים את המסרים השיווקיים לכל צרכן באופן אינדיבידואלי. טכנולוגיות אלו מאפשרות ליצור חוויות מותאמות אישית ויעילות יותר, מה שמוביל לשיפור במעורבות הלקוחות ובתוצאות העסקיות.

עלייתו של שיווק ללא קוד (No-Code Marketing)

פלטפורמות "ללא קוד" מאפשרות למשווקים ליצור ולנהל קמפיינים מורכבים ללא צורך בידע טכני מעמיק. בשנת 2024, הופיעו יותר כלים שאפשרו למשווקים לבנות אתרים, ליצור אוטומציות שיווקיות ולנתח נתונים בקלות רבה יותר. זה אפשר למשווקים להיות יותר עצמאיים ויצירתיים בעבודתם, ולהגיב מהר יותר לשינויים בשוק ובהתנהגות הצרכנים. עם קידמה טכנולוגית זו אנחנו דווקא רואים סכנה גדולה יותר להוצאות של מפרסמים וחברות קטנות, השימוש הגובר במערכות אוטומטיות ישירות של החברות הגדולות כמו גוגל, מטא ועוד יגרמו להן להוציא יותר כסף מאשר הן תכננו, כמו כן, הוצאות כספים אלה ינותבו לטובת המערכות ולא תמיד לטובת המפרסמים והחברות.

שיווק דיגיטלי באמצעות משפיענים

אנשים מזהים פרסומת במהירות, וברגע שזיהו – חלקם אף מתרחקים ממנה. לכן שיווק באמצעות משפיעני רשת (Influencer Marketing) ימשיך להיות חשוב, אך עם דגש על אותנטיות. מותגים יעדיפו לעבוד עם משפיעני רשת בעלי קהל קטן יותר אך נאמן יותר, במקום להתמקד רק במספר העוקבים. האותנטיות והקשר האמיתי עם הקהל יהיו המפתח להצלחה. זה משקף את המגמה הכללית לכיוון שיווק אותנטי יותר, שמתחבר לערכים ולרגשות של הצרכנים.

שינוי גדול בפעילות קידום אורגני

כניסת מערכות הצ'אטג'יפיטי, ג'מיני, קלוד ועוד מספקים אפשרות נוספת לחפש מידע שלא היה אפשר לבצע בצורה כזו בעבר, יחד עם האפשרות לבצע חיפושים על מערכות ברשתות החברתיות כמות החיפושים בגוגל הולכת ויורדת, לכן תחום הקידום האורגני משתנה מאוד, אם בעבר קידום אורגני היה התמקדות בביטוי, מעתה יהיה צורך ליצור מותג מספיק גדול ומכובד כדי שגוגל יראה בו אופציה ראויה כדי להציג אותה אל מול הגולש. עדיין יהיה צורך לדאוג שהאתר יהיה כתוב ובנוי בצורה טובה ברמה הטכנית, אבל זה לא יספיק.
ייתרה מזו, תוצאות החיפוש הופכות להיות יותר אישיות, עד כדי כך שאם בעבר תוצאות החיפוש התאימו למחפשים לפי המדינה בה בוצע החיפוש, אח"כ תוצאות החיפוש התאימו לפי עיר מגורים, היום תוצאות החיפוש הפכו ליותר אישיות, והן מוצגות לפי ועל בסיס כל משתמש, כלומר מנוע החיפוש של גוגל יודע לבצע התאמה של התוצאות לפי המשתמש. מסיבה זו ועוד גדל הצורך להגדיל את החשיפה והתנועה של המותג לנכסים הדיגיטליים שלו.

לסיכום:

כדי להישאר רלוונטיים ותחרותיים בשנת 2025, עסקים צריכים להיות מוכנים לאמץ את הטרנדים הללו ולשלב אותם באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלהם. זכרו, הצלחה בשיווק דיגיטלי תלויה ביכולת להתאים את עצמכם במהירות לשינויים בשוק ובהתנהגות הצרכנים. השקיעו זמן בלמידה והתנסות בטכנולוגיות החדשות הללו, הטמיעו אותם בתהליכי השיווק הדיגיטלי ותהיו מוכנים להוביל את השוק בשנה הקרובה.

שלמה תמיר - מנכ"ל שותף בחברת מקסי-סייט, מתמחה בשיווק דיגיטלי, מדידה, אנליטיקה, פיתוח אתרים והקמת מערכות דיוור ו CRM בישראל ובעולם.

צרו קשר לגבי כל נושאי שיווק העסק שלכם באינטרנט

דילוג לתוכן