רובנו עובדים וחושבים מכח האינרציה, מי באמת רוצה שינוי?
שינוי הוא לא מצב נוח לכולם
באופן אינסטקטיבי אנחנו נתנגד לכל שינוי, זה מפר את הסטאטוס-קוו שלנו, מפני שזה נחשב לסיכון שאנחנו עלולים לקחת.
מחקרים מראים שקבוצת אנשים מרקעים שונים עם מחשבות והרגלים שונים ישיגו ביצועים טובים יותר מקבוצת אנשים עם אותו רקע ואשר דומים בהתנהלות ובמחשבה שלהם.
קבוצת אנשים מרקעים שונים יביאו לשולחן ההחלטות הצעות וכיוונים שונים כאלה שהעמיתים שלהם לא חשבו או היה להם רעיון בכיוון זה.
אבל לעבוד נגד כוחות האינרציה, כוחות ההרגל, המוכר והנוח נותן הרגשה של סיכון ולכן לא מתאים לכולם.
אני מציע לך להסתכל פנימה לתוך הארגון ולראות אילו פעולות ממשיכות לקרות מכח האינרציה, פעולות שאתם לא שלמים איתם כבר זמן רב, לראות אם יש מקום להכנסת השינוי.
מאויב לידיד
מחשבות חדשות ושבירת הרגלים עשויים להכניס שינויים קטנים וחיוביים.
כוח האינרציה יכול להפוך מאויב לידיד ע"י כך שתנועו לכיוון הנכון, אני מציע לעצור ולבצע מחשבה אחת לתקופה, מינימום כל 6 חודשים, יש לבצע הערכה מחדש של הפעולות וההחלטות.
כך אנחנו פועלים גם בניהול הקמפיינים.
אנחנו לא עובדים מכוח האינרציה, אלא מביצוע מחשבה מחדש עבור כל קמפיין וכל לקוח, כל פעילות של שיווק דיגיטלי. כמובן שיש את הניסיון הנצבר ואנחנו פועלים כדי ליישם אותו עבור כל לקוח וכל קמפיין, אבל תמיד משאירים מקום להכנסת שינוי כדי לא להמשיך ולעבוד מכוח האינרציה.
תמיד מודדים, תמיד חושבים, תמיד משפרים!
חלק מהחברות והארגונים אשר ממשיכים לפעול מכח האינרציה נכנסו להלם או שוק כשמגיפת הקורונה הכריחה אותם לעצור ולחשוב מחדש, לעצור ולחשוב על דרכי עבודה, התקשרות, קניה ומכירה, שאלות רבות עלו פתאום, כאלה שלא חשבו עליהם:
האם המשרד הוא הכרחי?
האם העובדים או הלקוחות חייבים להגיע למשרד?
האם החנות בקניון או ברחוב עדיין תורמת ומייצרת הכנסה?
האם ניתן למכור רק ע"י מפגש פיזי בין מוכר לקונה?
האם חייבים במפגש פיזי או שמספיקה שיחת טלפון או וידיאו?
תקופת הקורונה הביאה לא מעט קשיים כלכליים, אך גם אתגרים שגורמים לרבים מאיתנו לעצור ולחשוב מחדש על ההרגלים שלנו.
אסיים בציטוט חכם שאומר:
"אנשים אינם קובעים את עתידם,
הם קובעים מה יהיו ההרגלים שלהם,
וההרגלים שלהם קובעים את עתידם"
פרדריק מתיאס אלכסנדר
אם גם לך יש עסק או חברה ועצרת כדי לבחון את ההרגלים שלך, דברו איתנו, נשמח לראות כיצד מקסי יכולה לתרום מהניסיון שלה בתחום הפרסום והשיווק הדיגיטלי.